Regulamin rekrutacji uczniów TECHNIKUM W ZESPOLE SZKÓŁ NR 3 W BOCHNI
na praktyki zawodowe w ramach projektu
„Europejska ścieżka rozwoju zawodowego uczniów i nauczycieli
Zespołu Szkół nr 3 w Bochni
Paragraf 1
3.Praktyka będzie trwała 2 tygodnie – 10 dni roboczych.
4. Planowane terminy stażu: I mobilność – Włochy - 13.09.2021 r. – 24.09.2021 r., II mobilność – Grecja - 27.09.2021 r. – 08.10.2021 r., III mobilność - Włochy - 12.09.2022 r. – 23.09.2022 r., IV mobilność – Grecja - 26.09.2022 r. – 07.10.2022 r.5.Planowana liczebność grup w poszczególnych mobilnościach: 40 – 45 uczniów
6.Terminy mobilności mogą ulec zmianie. Zmiana terminów wymaga powiadomienia potencjalnych kandydatów na staż w formie pisemnej. 7.Uczniowi/absolwentowi można przyznać prawo do wyjazdu na praktykę w ramach programu mobilności Erasmus+ tylko jeden raz8
8.W przypadku nie zrekrutowania liczebności grupy wyjazdowej z uczniów w w/w zawodach, dopuszcza się zwiększenie ilości uczniów w pozostałych zawodach wymienionych w pkt 2 z uwzględnieniem pkt 7.
Paragraf 2
Paragraf 3
1.Rekrutacja "grupy projektowej” z chętnych uczniów prowadzona będzie przez powołany przez Dyrektora Szkoły Zespół Rekrutacyjny w składzie:6.Uczeń ubiegający się o udział w projekcie w wyznaczonym terminie powinien złożyć w sekretariacie szkoły następujące dokumenty:
a)Oceny z języka angielskiego:
b)Oceny z zachowania:
c)Średniej ocen z przedmiotów zawodowych z ostatniego świadectwa ukończenia klasy technikum:
d)Punktacja będzie również obejmowała:
- ponad 90 % - 3 pkt
- ponad 85 % - 2 pkt
- ponad 75 % - 1 pkt
- poniżej 75% - 0 pk
10.W przypadku kandydatów z taką samą ilością punktów i gdy konieczne jest rozstrzygnięcie
o udziale tych uczestników w wyjeździe przeprowadzona zostanie indywidualna rozmowa sprawdzająca stopień znajomości języka angielskiego. Decyzja o udziale danego kandydata należy do Szkolnego Zespołu Rekrutacyjnego - ten fakt należy uzasadnić w protokole Zespołu
11.Złożone przez kandydata dokumenty nie podlegają zwrotowi
12. W przypadku zbyt małej liczby uczestników rekrutacja może zostać wznowiona w dowolnym momencie trwania projektu
13. Od wyników rekrutacji przeprowadzonej przez Szkolny Zespół Rekrutacyjny, kandydatowi na staż przysługuje odwołanie do Dyrektora Szkoły w formie pisemnej z podaniem paragrafu i punktu regulaminu rekrutacji, który został złamany.
14.Dyrektor zwraca się do komisji o analizę przypadku w formie pisemnej.
15.Po analizie informacji od Szkolnej Komisji Rekrutacyjnej Dyrektor informuje kandydatao swojej decyzji.
16.Decyzja Dyrektora jest ostateczna.
Paragraf 4
2.Uczestnik zobowiązuje się do:
3.Uczestnik mobilności zobowiązuje się do wykonywania zadań edukacyjnych (raport, prezentacja) podczas, oraz po okresie praktyki zawodowej w Grecji lub Włoszech.
Paragraf 5
2.W przypadku rezygnacji Uczestnika z udziału w zadaniach projektowych lub skreślenia z listy, Uczestnik zobowiązany jest do zwrotu otrzymanych materiałów dydaktycznych i szkoleniowych, najpóźniej w chwili złożenia pisemnej rezygnacji.
Paragraf 6
Formularz do pobrania: formularz_zgloszeniowy_uczniow_do_projektu_europejska_sciezka_rozwoju_zawodowego_uczniowi_i_nauczycieli_zespolu_szkol_nr_3_w_bochni.doc
Zagraniczne staże zawodowe uczniów Zespołu Szkół nr 3 w Bochni we Włoszech i Grecji w ramach programu Erasmus +2021
Projekt „Europejska ścieżka rozwoju zawodowego uczniów i nauczycieli Zespołu Szkół nr 3 w Bochni”, nr 2020-1-PL01-KA116-080127 jest realizowany w Zespole Szkół Nr 3 w Bochni od 1 grudnia 2020 r. do 30 listopada 2022 r. w ramach programu Erasmus+, Akcja 1, sektor Kształcenie i Szkolenie Zawodowe. Na realizację zagranicznych staży zawodowych dla 166 uczniów oraz 18 nauczycieli kształcenia zawodowego, organizację podróży, zakwaterowania i wyżywienia oraz przygotowania językowego, kulturowego i pedagogicznego, szkoła otrzymała prawie 300 tyś. euro.
Głównym celem projektu jest podniesienie kompetencji zawodowych uczniów i nauczycieli oraz zdobycie przez nich nowych doświadczeń w branży hotelarsko – gastronomiczno–turystycznej i ekonomiczno–administracyjnej, zrealizowanie części praktyki zawodowej przez uczniów przewidzianej podstawą programową kształcenia w zawodzie a także realizacja obowiązkowych szkoleń branżowych dla nauczycieli teoretycznych i praktycznych przedmiotów zawodowych. Pierwsza mobilność edukacyjna projektu „Europejska ścieżka rozwoju zawodowego uczniów i nauczycieli Zespołu Szkół nr 3 w Bochni dla 40 uczniów, była realizowana od 13.09.2021 r. do 24.09.2021r. we Włoszech, w okolicach Rimini, Riccione i Misano Adriatico. Swój staż zawodowy we włoskich zakładach pracy odbyło 17 uczniów w zawodzie technik rachunkowości i 21 uczniów w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych oraz 2 uczniów w zawodzie technik hotelarstwa. We Włoszech swoje tygodniowe, obowiązkowe szkolenia branżowe odbyły również cztery nauczycielki przedmiotów zawodowych z obszarów: ekonomiczno-administracyjnego (EKA) i hotelarsko-gastronomiczno-turystycznego (HGT).
Druga mobilność projektu realizowana była w dniach 27.09.2021 r. do 08.10.2021 r. w Grecji na Riwierze Olimpijskiej. W greckiej części projektu, swoje staże zawodowe zrealizowało w sumie 43 uczniów w zawodach technik ekonomista i technik rachunkowości oraz technik żywienia i usług gastronomicznych, a także 4 nauczycielki przedmiotów zawodowych w ramach szkoleń branżowych kadry kształcenia zawodowego – typu job shadowing.
Praktyki zawodowe uczniów technikum, to element obowiązkowy w programie nauczania dla zawodu. Stanowią one uzupełnienie wiedzy nabywanej w trakcie zajęć teoretycznych. Realizacja praktyk w ramach stażu zagranicznego stanowi dużą wartość dodaną, uzyskiwaną przez poznanie zagranicznych standardów branżowych oraz zasad organizacji europejskich przedsiębiorstw. Staż zagraniczny dał uczniom możliwość pracy w międzynarodowym zespole i poznania specjalistycznego słownictwa branżowego w języku angielskim. Praktyka w zagranicznym zakładzie pracy była nie tylko doskonaleniem kompetencji zdobytych w szkole, ale ich znaczącym poszerzeniem o poszukiwane na rynku pracy umiejętności dodatkowe takie jak znajomości języka angielskiego, obycie kulturowe i obyczajowe i jakże przydatne dziś dla młodych ludzi, szeroko pojęte kompetencje społeczne.
Uczestnictwo uczniów i nauczycieli w zagranicznych stażach zawodowych jest bezpłatne w całości finansowane ze środków programu Erasmus+. Podstawowym kryterium wyboru uczniów są wyniki w nauce, głównie z przedmiotów zawodowych. Szansa wyjazdu na kilkutygodniową praktykę, jest więc dodatkową motywacją do systematycznej nauki, uzyskiwania coraz lepszych wyników nauczania i nauki języków obcych. Wyjazd na praktyki zagraniczne poprzedziło odpowiednie przygotowanie językowe, kulturowe i pedagogiczne. Uczestnicy wzięli udział w kursie językowym, który obejmował zajęcia z języka angielskiego zawodowego oraz z podstaw języka włoskiego i greckiego.
Wszyscy uczestnicy w ramach przygotowania kulturowego i edukacyjnego realizowanego we Włoszech odwiedzili firmy z branży żywnościowej – fabrykę oliwy, winiarnię a czas wolny od zajęć objętych planem praktyk, wykorzystywany był na realizację wycieczek turystyczno-kulturowych. W programie znalazły się wycieczki do Bolonii, San Marino i Wenecji.
Uczestnicy greckiej części projektu swój czas wolny spędzili zwiedzając słynne Meteory, dolinę Olimpu oraz odbywając rejs na wyspę Skiathos.
Wszyscy uczestnicy projektu, po realizacji stażu, otrzymają certyfikaty uczestnictwa w stażu zagranicznym z elementami systemu ECVET (europejski system transferu osiągnięć w kształceniu i szkoleniu zawodowym), oraz certyfikat uczestnictwa w przygotowaniu językowym i kulturowym. Dodatkowym potwierdzeniem zdobytych kwalifikacji oraz doświadczenia zawodowego jest certyfikat Europass Mobilność (potwierdzenie on odbycia stażu zawodowego w innym kraju europejskim). W tegorocznych stażach wzięli udział następujący uczniowie: Burdelska Wiktoria,Chojecki Sebastian, Dziadowiec Łucja, Gawor Paulina,Kalisz Martyna, Kordeusz Katarzyna, Kowalska Klaudia, Kozak Gabriela, Kozak Katarzyna, Kukla Agata, Nowak Julia, Plewa Aleksandra, Roman Oliwia, Strzałka Dominik, Szarek Kacper, Twardowska Amelia, Węglarz Dominika, Bułat Wiktoria, Czachór Bartosz, Fielek Wiktoria, Kożuchowicz Justyna, Krzyszkowski Bartłomiej, Kwinta Wiktoria, Łach Wiktoria, Musiał Magdalena, Musiał Sebastian, Osika Kinga, Panna Ewa, Pawłowski Konrad, Polakiewicz Emilia, Solecki Dominik, Steczko Leon, Szydłowska Roksana, Ścisło Mikołaj, Tokarz Patrycja, Więcek Kinga, Wojewoda Dawid, Wyporek Anna, Mądalska Karina Maria, Oświęcimka Patrycja, Bakalarz Paulina, Cepak Magdalena, Chmielowska Iwona, Gadzina Joanna, Gajec Hubert, Gawlik Kinga, Jeziorek Weronika, Juszczyk Wiktoria, Kokoszka Karol, Kukla Martyna, Maćkowska Sara, Mirga Alan, Paprota
Magdalena, Rusin Damian, Strąg Aleksandra, Zaczyńska Klaudia, Stalmach Aneta, Strach Ewelina, Styczeń Weronika, Szewczyk Gabriela, Bieżychudek Julia, Brzegowy Martyna, Borowiec Natalia, Bukowiec Klaudia, Czarnota Małgorzata, Hejmo Krystian, Jarosz Zuzanna, Kaim Andżelika, Kuc Klaudia, Kukla Adrianna, Małek Zuzanna, Marzec Daria, Michniak Kamil, Niedbach Monika, Orlik Kamila, Polek Łucja, Ponisz Klaudia, Rozum Zuzanna, Sechman Mateusz, Skrzypek Daniel, Twardowska Kamila, Włodarz Rozalia, Wrona Oliwia.
Następne staże zawodowe dla 83 uczniów i 10 nauczycieli, realizowane w ramach projektu „Europejska ścieżka rozwoju zawodowego uczniów i nauczycieli Zespołu Szkół Nr 3 w Bochni” przewidziane są na maj i wrzesień 2022 r.
Publikacja odzwierciedla jedynie stanowisko jej autorów i Komisja Europejska oraz Narodowa Agencja Programu Erasmus+ nie ponoszą odpowiedzialności za jej zawartość merytoryczną.
Zagraniczne staże zawodowe uczniów i nauczycieli Zespołu Szkół nr 3 w Bochni w ramach programu Erasmus + 2022
Projekt „Europejska ścieżka rozwoju zawodowego uczniów i nauczycieli Zespołu Szkół nr 3 w Bochni”, nr 2020-1-PL01-KA116-080127 był realizowany w Zespole Szkół Nr 3 w Bochni od 1 grudnia 2020 r. do 30 listopada 2022 r. w ramach programu Erasmus+, Akcja 1, sektor Kształcenie i Szkolenie Zawodowe. Na realizację zagranicznych staży zawodowych dla 166 uczniów oraz 18 nauczycieli kształcenia zawodowego, organizację podróży, zakwaterowania i wyżywienia oraz przygotowania językowego, kulturowego i pedagogicznego, szkoła otrzymała prawie 300 tyś. euro.
Głównym celem projektu było podniesienie kompetencji zawodowych uczniów i nauczycieli oraz zdobycie przez nich nowych doświadczeń w branży hotelarsko – gastronomiczno–turystycznej i ekonomiczno–administracyjnej, zrealizowanie części praktyki zawodowej przewidzianej podstawą programową kształcenia w zawodzie a także realizacja obowiązkowych szkoleń branżowych dla nauczycieli teoretycznych i praktycznych przedmiotów zawodowych. Pierwsza i druga mobilność edukacyjna w ramach projektu dla 83 uczniów odbyła się we wrześniu 2021 r. we Włoszech i w Grecji W bieżącym roku zrealizowana została trzecia i czwarta mobilność. W dniach od 12.09.2022 r. do 23.09.2022 r. swój staż zawodowy we włoskich przedsiębiorstwach zrealizowała grupa 41 uczniów technikum, kształcących się w zawodach technik żywienia i usług gastronomicznych i technik ekonomista. W czasie wolnym od zajęć oraz w weekend uczniowie zrealizowali zakładany w projekcie program kulturowy, podczas którego odwiedzili Wenecję, San Marino, Loretto, Rimini i urocze miasteczko Gradara. W tym samym czasie, również we Włoszech, 2 nauczycielki przedmiotów zawodowych z obszarów: ekonomiczno-administracyjnego (EKA) i hotelarsko-gastronomiczno-turystycznego (HGT) zrealizowały swoje, obowiązkowe, 40 godzinne szkolenia branżowe w formule job shadowing. Czwarta i ostatnia mobilność projektu realizowana była w dniach 26.09.2022 r. – 07.10.2022 r. na greckiej Riwierze Olimpijskiej. W tej części projektu, swoje staże zawodowe w greckich zakładach pracy odbyło 43 uczniów w zawodach technik rachunkowości oraz technik hotelarstwa, a także 4 nauczycieli przedmiotów zawodowych w ramach szkoleń branżowych kadry kształcenia zawodowego typu job shadowing. Uczestnicy greckiej części projektu swój czas wolny spędzili zwiedzając słynne Meteory, dolinę Olimpu oraz odbywając całodzienną wycieczkę i rejs na wyspę Skiathos, działania te zrealizowali ramach obowiązkowego programu kulturowego.
Praktyki zawodowe uczniów technikum, to element obowiązkowy w podstawie programowej kształcenia zawodowego. Stanowią one niezbędny i bardzo ważny element uzupełniający wiedzę nabywaną w trakcie zajęć teoretycznych. Realizacja praktyk w ramach zagranicznego stażu, stanowi także dużą wartość dodaną do kwalifikacji zawodowych, uzyskiwaną poprzez poznanie zagranicznych standardów branżowych oraz zasad organizacji europejskich przedsiębiorstw. Staże zagraniczne dla uczniów to możliwość współpracy w międzynarodowym zespole oraz poznania specjalistycznego słownictwa branżowego w języku angielskim.
Uczestnictwo uczniów i nauczycieli w zagranicznych stażach zawodowych jest bezpłatne i w całości finansowane ze środków programu Erasmus+.
Wszyscy uczestnicy projektu, po realizacji projektu otrzymali certyfikaty uczestnictwa w stażu zagranicznym z elementami systemu ECVET (europejski system transferu osiągnięć w kształceniu i szkoleniu zawodowym), oraz certyfikat uczestnictwa w przygotowaniu językowym i kulturowym. Dodatkowym potwierdzeniem zdobytych kwalifikacji oraz doświadczenia zawodowego jest certyfikat Europass Mobilność – jest to oficjalne potwierdzenie odbycia stażu zawodowego w innym kraju europejskim).
W tegorocznych stażach we Włoszech uczestniczyli: Banaś Roksana, Gacek Natalia, Gicala Katarzyna, Juszczak Małgorzata, Kapała Monika, Marecik Karolina, Oleksy Filip, Sumara Karol, Szostak Natalia, Śliwińska Oliwia, Wieciech Paweł, Bajda Sylwia, Bogacka Julia, Bratek Klaudia, Cygan Julia, Fasuga Zuzanna, Gawlik Nikola, Kołos Julia, Konieczny Piotr, Łaptaś Sebastian, Matlęga Michał, Pala Weronika, Skimina Weronika, Więcław Justyna, Wyporek Emilia, Buczek Katarzyna, Czarnota Wiktoria, Dumana Marcelina, Guzik Wiktoria, Kaim Kinga, Kaim Patrycja, Kanownik Wiktoria, Komasa Kinga, Muskała Aleksandra, Paluch Wiktoria, Pawłowska Katarzyna, Pilch Magdalena, Sieja Katarzyna, Sitko Krzysztof, Smoter Paulina, Szydłowska Sandra.
W Grecji swój staż zrealizowali: Bilska Patrycja, Czerwińska Natalia, Dąbek Kacper, Dąbrowska Aleksandra, Godyń Anna, Goryczko Andżelika, Joniec Wiktoria, Lipka Krystian, Łach Gabriela, Pastuszak Agnieszka, Stochel Mateusz, Szot Magdalena, Trzósło Aleksandra, Ujejski Marcin, Wąsik Wiktor, Zdziarska Patrycja, Zelek Aleksandra, Chwastek Emanuel, Dziadura Paulina, Fiter Gabriel, Fitrzyk Klaudia, Gęślak Amelia, Grabarz Julia, Jagła Bartosz, Jarzmik Weronika, Kluba Karolina, Krawczyk Kinga, Łukasik Daria, Marzec Patrycja, Mroczek Mateusz, Mucha Emilia, Pawlińska Ewa, Rydz Wiktoria, Rzymek Aleksandra, Samek Patryk, Sroka Magdalena, Stachoń Barbara, Szczygieł Kamila, Tobiasz Weronika, Waśniowska Klaudia, Wlazło Klarysa, Zelek Oliwia.
Szkolenia branżowe nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku 2021 i 2022 roku w Włoszech i w Grecji, w formule job shadowing, zrealizowało 18 nauczycieli uczących w obszarach HGT(hotelarsko-gastronomiczno-turystycznym) oraz EKA(ekonomiczno-administracyjnym): Alina Krakowska, Aneta Porwisz, Magdalena Hernik, Anna Małyszek, Halina Żołna, Anna Biernat, Joanna Ludew, Lucyna Korta, Małgorzata Dudek, Barbara Kołacz, Anna Mach, Agnieszka Waśniowska, Piotr Czekaj, Barbara Sieczka, Agnieszka Krupińska, Elżbieta Brala, Agnieszka Skóra-Dudek.
Publikacja odzwierciedla jedynie stanowisko jej autorów i Komisja Europejska oraz Narodowa Agencja Programu Erasmus+ nie ponoszą odpowiedzialności za jej zawartość merytoryczną.
RAPORTY Z MOBILNOŚCI:
Raport z mobilności nr 1 – Raport Beneficjenta I mobilność Włochy - nr projektu 2020-1-PL01-KA116-080127.pdf
Raport z mobilności nr 2 – Raport Beneficjenta II mobilność Grecja - nr projektu 2020-1-PL01-KA116-080127.pdf
Raport z mobilności nr 3 – Raport Beneficjenta III mobilność Włochy - nr projektu 2020-1-PL01-KA116-080127.pdf
Raport z mobilności nr 4 – Raport Beneficjenta IV mobilność Grecja - nr projektu 2020-1-PL01-KA116-080127.pdf
„Cyfrowy Powiat Bocheński” - E-administracja w Powiecie Bocheńskim.
Używamy plików cookies w celu optymalnej obsługi Państwa wizyty na naszej stronie. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.