Akredytacja Erasmus+ 2021-2027

 21 marca 2024 r. w Zespole Szkół nr 3 w Bochni odbyło się podsumowanie projektów realizowanych w ramach programu Erasmus+ w latach 2009 – 2023.

Do końca 2023 roku w zagranicznych stażach zawodowych, które są głównym działaniem realizowanym w ramach programu, wzięło udział w sumie 742 uczniów kształcących się we wszystkich zawodach nauczanych w szkole. Z uczniami, jako opiekunowie grup, wyjechało 3️2 nauczycieli i wychowawców. W tygodniowych obowiązkowych szkoleniach branżowych lub w kursach językowych wzięło udział 40 nauczycieli teoretycznych i praktycznych przedmiotów zawodowych, a także nauczycieli przedmiotów ogólnokształcących.

W latach 2009 – 2023, Zespół Szkół nr 3 w Bochni-Ekonomik pozyskał z programu Erasmus+  kwotę 1433 275,00 Euro na kształcenie i szkolenie zawodowe, mające na celu wspieranie mobilności uczniów, absolwentów, nauczycieli praktycznej nauki zawodu, kadry zarządzającej w placówkach oświatowych i pracowników na europejskim rynku pracy oraz wdrażanie innowacyjnych rozwiązań edukacyjnych.

W tym dniu tj. 21.03. odbyło się również uroczyste zakończenie ostatniego realizowanego w szkole projektu, którego główne działania mobilnościowe odbyły się w październiku 2023 r. dla 41 uczniów kształcących się w zawodach technik rachunkowości oraz technik żywienia i usług gastronomicznych.

Uczniowie uczestniczący w projekcie, podobnie jak poprzednicy otrzymali certyfikaty potwierdzające udział w zagranicznym stażu zawodowym oraz dokument Europass Mobillity, czyli potwierdzenie nauki w innym kraju UE. Uroczystego wręczenia certyfikatów dokonał Starosta Powiatu Bocheńskiego Adam Korta oraz Dyrektor Zespołu Szkół nr 3 w Bochni Piotr Czekaj.

Dokonując podsumowania wszystkich działań projektowych dyrektor szkoły podziękował Staroście Bocheńskiemu za wspieranie działań w pozyskiwaniu środków zewnętrznych oraz wszystkim nauczycielom i pracownikom administracyjnym szkoły, członkom zespołów projektowych, za ich zaangażowanie w realizację projektów oraz za ich prawidłowy i bezpieczny przebieg.

Obecnie trwają przygotowania do realizacji kolejnego projektu, którego główne działanie, czyli wyjazd na zagraniczny staż zawodowy do Grecji odbędzie się w październiku 2024 roku.

8.jpg
6.jpg
4.jpg
7.jpg
1.jpg
Zagraniczne staże zawodowe w ramach akredytowanego projektu z programu Erasmus + 
 nr 2022-1-PL01-KA121-VET-000067759”
Projekt z programu Erasmus + nr 2022-1-PL01-KA121-VET-000067759

ERASMUS 2023 - Regulamin rekrutacji uczniów do projektu 2022-1-PL01-KA121-VET-000067759

Erasmus 2023 - formularz zgłoszeniowy - Word

Erasmus 2023 - formularz zgłoszeniowy - pdf

Wyniki rekrutacji do projektu nr 2022-1-PL01-KA121-VET-000067759”

  1. technik żywienia i usług gastronomicznych - lista
  2. technik rachunkowości - lista

.....................................................................................................................................................................................................................................................

Projekt z programu Erasmus +nr 2021-1-PL01-KA121-VET-000019815 - rok szkolny 2021/2022

W Zespole Szkół Nr 3 w Bochni w okresie od 01.09.2021 r do 30.11.2022 r. realizowany był projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach programu Erasmus+ nr 2021-1-PL01-KA121-VET-000019815. Jest to jeden z wielu projektów jakie będą realizowane z nowej perspektywy finansowej i uzyskanej przez Szkołę Akredytacji w programie Erasmus+, która gwarantuje finansowanie corocznych zagranicznych staży zawodowych dla uczniów i nauczycieli, aż do 2027 roku. Na realizację tego zadania szkoła pozyskała 71 000 Euro.

Realizacja najważniejszego punktu tego projektu, czyli tzw. zagranicznej mobilności edukacyjnej odbyła się w dniach od 25.04.2022 r. do 6.05.2022 r. Partnerem szkoły, który zapewnił miejsca odbywania dwutygodniowych praktyk zawodowych była grecka instytucja przyjmująca  Olympus Education Services Single Member P.C. W tegorocznych, wiosennych działaniach projektowych wzięli udział najlepsi uczniowie, kształcący się we wszystkich zawodach nauczanych w szkole. W wyniku rekrutacji wyłoniono grupę 43 najlepszych uczennic i uczniów w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych, technik hotelarstwa, technik organizacji turystyki, technik ekonomista i technik rachunkowości. Uczniowie po odpowiednim przygotowaniu pedagogicznym i językowym, od 25 kwietnia 2022 r. rozpoczęli swój dwutygodniowy staż zawodowy w greckich zakładach pracy. Uczestnicy projektu doskonalili swoje umiejętności zawodowe oraz nabyli nowe kompetencje, ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji językowych. W majowy weekend, wolny od zajęć praktycznych, uczestnicy wyjazdu w ramach komponentu kulturowego projektu, zwiedzili greckie Meteory oraz magiczną wyspę Skiathos.

Praktyki zawodowe uczniów technikum, to element obowiązkowy w programie nauczania dla każdego zawodu. Stanowią one uzupełnienie wiedzy nabywanej w trakcie zajęć teoretycznych. Realizacja praktyk w ramach stażu zagranicznego stanowi takze dużą wartość dodaną, uzyskiwaną przez poznanie zagranicznych standardów branżowych oraz zasad organizacji europejskich przedsiębiorstw. Staż zagraniczny, to dla uczniów możliwość pracy w międzynarodowym zespole i poznania specjalistycznego słownictwa branżowego w języku angielskim. Praktyka w zagranicznym zakładzie to nie tylko doskonalenie kompetencji zdobytych w szkole, ale ich znaczące poszerzenie o poszukiwane na rynku pracy umiejętności dodatkowe, takie jak znajomości języka angielskiego, przygotowanie kulturowe i obyczajowe oraz jakże przydatne dziś szeroko pojęte kompetencje społeczne.

Do najważniejszych korzyści jakie uzyskali uczestnicy projektu można zaliczyć: poznanie kultury, historii i geografii Grecji, nawiązywanie nowych znajomości z rówieśnikami z innego kraju, dzielenie się doświadczeniami i przeżyciami, poznawanie odmiennej kultury, obyczajowości, kuchni, rozwój kompetencji kluczowych tj.  kreatywności, współpracy w grupie, krytyczne myślenie czy umiejętności zarządzania czasem, kształtowanie pozytywnych postaw tj. otwartości, przełamywanie barier językowych, nieśmiałości czy stresu związanego z prezentowaniem własnej pracy, doświadczenie międzykulturowe oraz budowanie poczucia wspólnoty w ramach Unii Europejskiej.  

Uczestnictwo uczniów i nauczycieli w zagranicznych stażach zawodowych jest bezpłatne i w całości finansowane ze środków programu Erasmus+. W wiosennym wyjeździe wzięli udział: Bakalarz Marzena, Bałut Wiktoria, Chropała Karol, Czachór Bartosz, Czarnota Wiktoria, Czoch Oliwia, Dziadowiec Łucja, Fasuga Zuzanna, Gacek Aleksandra, Gawlik Kinga, Gawlik Nikola, Gołdas Izabela, Janiczek Gabriela, Kordeusz Katarzyna, Kowalska Klaudia, Kozak Gabriela, Kożuchowicz Justyna, Krzyszkowski Bartłomiej, Lis Gabriela, Łach Wiktoria, Łosik Paula, Marecik Karolina, Matusik Joanna, Mroczek Katarzyna, Musiał Magdalena, Oleksy Filip, Paluch Wiktoria, Paprota Magdalena, Plewa Aleksandra, Puto Aleksandra, Roman Oliwia, Rydz Wiktoria, Strąg Aleksandra, Strzałka Dominik, Szczygieł Kamila, Szostak Natalia, Śliwińska Oliwia, Ślusarczyk Wioletta, Waśniowska Klaudia, Węglarz Dominika, Wieciech Paweł, Wyporek Anna, Zaczyńska Klaudia.

W Zespole Szkół nr 3 w Bochni, dzięki uzyskanej Akredytacji w programie Erasmus+ do 2027 roku realizowane będą zagraniczne staże zawodowe dla uczniów kształcących się we wszystkich zawodach. Obecnie trwają już przygotowania do realizacji kolejnego wyjazdu w roku 2023 na dwutygodniowe  praktyki dla grupy 35 uczniów oraz na tygodniowe szkolenie branżowe jednego nauczyciela przedmiotów zawodowych. Na realizacje tego zadania szkoła otrzymała 61 tysięcy euro.

Publikacja odzwierciedla jedynie stanowisko jej autorów i Komisja Europejska oraz Narodowa Agencja Programu Erasmus+ nie ponoszą odpowiedzialności za jej zawartość merytoryczną.

ekr1.jpg

ekr2.jpg

ekr3.jpg

ekr4.jpg

ekr5.jpg

ekr6.jpg

ekr7.jpg

ekr8.jpg

ekr9.jpg

ekr11.jpg

ekr12.jpg

ekr13.jpeg

ekr14.jpeg

ekr15.jpg

ekr16.jpg

Logotypy funduszy UE

„Cyfrowy Powiat Bocheński” - E-administracja w Powiecie Bocheńskim.

Używamy plików cookies w celu optymalnej obsługi Państwa wizyty na naszej stronie. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.